Los bericht bekijken
Oud 14 december 2007, 13:39   #3
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Mijn mening is dat de grenzen die bij een vlaag van verstandsverbijstering zijn vastgelegd in 1967, waardeloze grenzen zijn. Ze geven absoluut niet de plaatsen aan waar Israëlisch en Palestijnen wonen en toen absoluut te kort aan de spanningen die er zijn. Ik denk bijvoorbeeld dat Israël zijn greep op Oost-Jeruzalem nooit meer loslaat. Dan kan je wel gaan blijven zeuren over VN-verdragen en resoluties maar dan doe je de werkelijkheid tekort. Door neurotisch vast te houden aan de westoever-grens graven de tegenstanders zich alleen maar meer in in hun loopgraven. En als er ooit een oplossing moet komen dan zal dat met een dialoog moeten zijn en absoluut niet unilateraal. Ik denk namelijk dat Israël zonodig geweld gaat gebruiken om oost-Jeruzalem te behouden.
Inderdaad, omwille van religieuze redenen zal Israël Jeruzalem nooit loslaten ... ook al is dit betwist gebied.

Ikzelf ben voorstander van een Palestijnse staat die bestaat uit Gaza en de Palestijnse gebieden van de Westelijke Jordaanoever. Maar doen we de Joodse nederzettingen en enclaves van de Westelijke Jordaanoever dan bij Israel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden