Dit schreef ik als reaktie aan [email protected]
Zeer geachte Redactie,
Ik stel het op prijs indien u onderstaande reaktie wilt plaatsen in uw volgende "Kleintje Muurkrant"
Het artikel kunt u uitreraard voorzien van mijn naam en e-mailadres, in casu
Cor Schorel
[email protected]
Response op "Een onfortuynlijke verkiezingsuitslag" in uw Kleintje Muurkrant nummer 369 d.d. 12-07-2002.
Tijdens het lezen van bovengenoemd artikel bekroop mij hetzelfde gevoel van onpasselijkheid als de avond voor de verkiezingen toen minister-president Kok zich meende te kunnen permitteren het Nederlandse volk toe te spreken met de opmerking dat men vooral bewust en doordacht moest stemmen. Een dergelijke oproep acht ik een schandalige minachting van het bewustzijn en realiteitszin van een grote groep kiezers. Het toppunt van schandalig gedrag is dat hij die oproep meende te moeten herhalen op de ochtend van de verkiezingsdag zelf. In uw artikel staat echter niet Kok, doch wordt de Heer Fortuyn en zijn ideologie aan de kaak gesteld. Aangezien bij al mijn uitspraken elegantie en respect voor anders denkenden voorop staat, zal ik mij niet laten verlijden tot het poneren van een persoonlijke reaktie, doch mij beperken tot het citeren van een door mij ontvangen e-mail.
(Integraal citaat)
Pim Fortuyn was geen fascist of neo-nazi, hij was een boodschapper.
-
Als halve Nederlandse hou ik de Nederlandse actualiteit in de gaten, en het shockeerde me dan ook enorm toen ik plots om half zeven het bericht door kreeg dat Dr. Fortuyn was doodgeschoten.
Deze flamboyante, erudiete, luidkeels voor zijn mening opkomende man werd het zwijgen opgelegd door een persoon die hem gewoon in koelen bloede kogels door het hoofd joeg. Dat hoofd dat zoveel ideeën bevatte, waar anderen angst en/of afkeer voor hadden. Kogels door de borst joeg. Die borst waarin het hart klopte van een bezorgde nationalist die de samenleving waarin hij leefde en functioneerde niet wou laten teloorgaan aan wetteloosheid en onaangepast gedrag. Kogels door de hals joeg. Die hals waaruit een stem sprak, vol overtuiging en toch vol oprechte humor. Deze levensgenieter, minnaar van mannen, werd door een man uit het leven gerukt met een daad van haat.
En zijn ideeën ? Hij predikte geen haat, maar stelde nuchter enkele feiten vast die men liever verzweeg omdat ze niet overeenkwamen met de heersende politiek correcte dogma's. Hij stelde ernstig maatregelen voor die naar zijn mening de samenleving in Nederland meer structuur en orde zouden kunnen geven. Pim Fortuyn was geen fascist of neo-nazi, hij was een boodschapper.
En we schieten altijd op de boodschapper die slecht nieuws brengt, nietwaar ?
Pim Fortuyn, R.I.P.
(einde integraal citaat)