Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Een verklaring zou kunnen zijn dat er in Wallonië relatief mer ambtenaren zijn, die een hoger pensioen hebben, en daardoor het gemiddelde hoger ligt.
|
Dubbel zoveel ambtenaren als in Vlaanderen, heb ik al gelezen op dit forum. Klopt dat? Zou wel enorm zijn...
edit: wat googelen levert me alvast dit op:
Maar er is meer. Er is ook het gigantische probleem van de veel te dure publieke diensten (openbare diensten, ambtenaren). Te veel Walen (36,8% van de loontrekkenden) werken voor de overheid. De kloof met Vlaanderen (24,4%, cijfers RSZ 2004) blijft bijzonder groot. De provincie Henegouwen telt vier keer meer ambtenaren dan Oost-Vlaanderen (Alain Destexhe, DS, 3 feb. 2007).
http://www.vvb.org/actueel/141/20703
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.
Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Laatst gewijzigd door Nierika : 14 december 2007 om 18:51.
|