Los bericht bekijken
Oud 15 december 2007, 00:49   #70
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Juist, maar de plicht tot informatie is ook de voornaamste taak van "de vierde macht".

En er was geen Vlaamse krant waarin geen vrij gedetailleerde lijst stond van wat het Verdrag precies zal veranderen. En als er dan toch een krant was waar een dergelijke lijst niet in stond, is het dan zo moeilijk om eventjes op het internet wat op te zoeken? De site van de BBC-nieuwsdienst somde de veranderingen ook vrij uitgebreid op, als ik me niet vergis. De burger die wou geïnformeerd worden is ook geïnformeerd. Je kan natuurlijk bewust alle informatie die verspreid werd over het verdrag links laten liggen, maar dan moet je nu niet klagen dat je de inhoud niet kent en dat pers en overheid geen informatie verspreidden over het verdag, want dat hebben ze wel gedaan. Dit, bijvoorbeeld, stond vandaag nog in De Standaard.

Het is in de eerste plaats de plicht van elke kritische burger om zichzelf te informeren.
Ik heb er maar een paar hoofdstukken van gelezen, en zo onleesbaar is het niet hoor. De structuur is wel vrij ingewikkeld, dat geef ik toe.
Beetje hypocriet en paternalistisch, niet? Het is uiteraard altijd de schuld van het domme plebs dat het maar niet wil begrijpen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden