Discussie: derde kaakslag
Los bericht bekijken
Oud 15 december 2007, 19:41   #122
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Voor iemand als ik, voor wie elk fanatisme vreemd is, lijkt mij dit
...
Ik ben ook fanatiek tegenstander van fanatisme. (knipoog hé)

Maar wat ik dus wou zeggen: ik voel me niet zozeer fanatiek flamingant. Ik ben enkel maar overtuigd dat ik als belastingbetaler en inwoner beter gediend zal zijn door mijn overheid, als die overheid zou bestaan uit een gemeentelijk, een Vlaams en een Europees nivo.
Om dat politiek te bereiken, moet ik dus stemmen op vlaams-nationalistische partijen met een separatistisch programma.
Mijn Waalse vrienden zullen het moeten begrijpen: ik heb voor hen geen sent meer simpatie dan ik heb voor mijn Hollandse, Duitse, Luksemburgse, Franse en Engesle vrienden; maar (en ik benadruk dat) ook niet minder.

Om dat politiek te bereiken, is het nu blijkbaar nodig om poltieke beslissingen te treffen die inderdaad "kaakslagen" genoemd worden. Maar vergeet toch aub niet: die kaakslagen worden demokratisch door een meerderheid gestemd, na ettelijke pogingen om tot een vergelijk te komen via overleg. Besluit: dat zijn dus wel degelijk maar zeer figuurlijke en simbolische kaakslagen hé.

Wie mij toestaat dat ik mijn politieke betrachtingen mag nastreven, wordt zeer bedankt (zelfs al is dit maar zeer normaal, en zal ik - zelfs voor wie het mij niet zou gunnen - het de andere altijd ook zal gunnen).

Dat ik bubbeltjeswater ontkurk met een grote knal (figuurlijk hé) na iedere kaakslag, mag je benijden, mag je politiek trachten te bestrijden, maar mij niet echt kwalijk nemen. Hoogstens mijd je mij als vriend.

Allez, ik heb het hier nog eens gezegd, ik kan er weer tegen voor een uur of negen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline