Los bericht bekijken
Oud 15 december 2007, 23:03   #1
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard Wilders Nederlands politicus van het jaar

Citaat:
za 15/12/07 - Geert Wilders is volgens een peiling van de NOS-radio de Nederlandse politicus van het jaar. Wilders is parlementslid, aanvankelijk voor de rechts-liberale VVD, maar nu voor zijn eigen Partij voor de Vrijheid. Hij staat bekend om zijn populistische standpunten.

De redactie van de NOS hield dit jaar voor het eerst een peiling onder zowel politieke verslaggevers als het publiek.

De uitslagen verschillen sterk van elkaar. Alleen Wilders scoort in beide lijstjes hoog, waardoor de redactie hem als winnaar aanwijst.

De eer moet hij wel delen met fractieleider Alexander Pechtold van het links-liberale D66, die de grote winnaar is bij de parlementaire pers, en met fractieleider Bas van der Vlies van de conservatieve Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP).

Van der Vlies kwam bovenaan het publiekslijstje, met hulp van een actie van SGP-jongeren. Wilders eindigde in beide lijstjes op de tweede plaats.

"Ze denken positiever over mij dan ik over hen"

De parlementaire pers roemt Wilders om zijn vermogen "de politieke discussie te overheersen", het "debat naar zich toe te trekken" en de "publiciteit te halen met goed getimede oneliners".

Wilders had niet verwacht bij de pers goed te scoren. "Ze denken positiever over mij dan ik over hen." Hij verklaart zijn populariteit doordat hij zijn plannen op het juiste moment naar voren brengt en daarbij "niet met meel in de mond spreekt".

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...071215_wilders
Kijk eens aan, zie. Daar kan onze bevooroordeelde linkse regimepers hier ten lande nog een puntje aan zuigen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden