Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Wat ik over deze maatregel vind, wel ik vind het idd NOT DONE.
En wel omdat er geen woningen staan in Belgie die het niet waar zijn om riolering naar te trekken, zeker niet als je even gaat natellen wat het verdubbelen van de riolering ons kost.
En dat Belgie aan die verplichting slechts in 2015 moet voldoen, met mogelijk uitstel van 2 maal 6 jaar voor de duurdere plaatsen en ver afgelegen wijken.
En de kwaliteit van het grond en rivier/beekwater interseerd mij zelfs meer dan jou, want ik haal zelf water uit de grond.
|
Het probleem van rioleringen door te trekken naar de verste hoekjes zit hem niet in de kost an sich, dan wel in de kosten-baten analyse (en onder kost valt niet enkel de financiële kost hé). Het scheiden van hemelwater en afvalwater is dan ook op geen enkel manier daarmee te vergelijken.
Verder haal je een aantal dingen door elkaar. Oppervlaktewater en grondwater zijn 2 verschillende zaken, die elk hun eigen problemen en oplossingen hebben.
En tot slot, het is hilarisch dat jij spreekt over "SLECHTS" in 2015 moeten voldoen aan de kwaliteitsnormen voor oppervlaktewater. Om daar tegen dan (dat is binnen minder dan 10 jaar hé) aan te kunnen voldoen, zal er nog hemel en aarde moeten bewogen worden!