Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
Wat mij betreft absoluut niet, die negerin hoort hier niet thuis, maar in zwart Afrika. De etnische afkomst heeft ook haar rechten. Liefst uiteraard een rasechte miss van het eigen volk, maar anders liever een arische schone van een Europees volk, dan een negerin-miss.
Taal mag ook niet alles overheersen vind ik. Men moet ook leren kijken naar de algemene achtergrond van de kandidaat en dat is:
etnische kenmerken (tot welk ras behoort de kandidaat, welke huidskleur heeft ze, welk bloed en tot wel volk behoort ze)
religie (tot welke godsdienst behoort ze)
taal (welke talen spreekt ze)
normen en waarden (is ze fatsoenlijk en is ze hetero)
enz...
Er spelen heel wat meer factoren mee dan taal.
|
Ja, er spelen best wel "wat meer factoren mee dan taal", maar niet die factoren die u opsomt. Religie, genetiek, normen en waarden... spelen geen enkele rol bij deze missverkiezing. Nooit geweest. Een miss is een soort uitgangsbord van een staat dat men vervolgens laat opdraven bij allerlei openingen, manifestaties, bijeenkomsten... Bijgevolg hoort zo'n dame sterk communicatief te zijn ingesteld, naast natuurlijk het uiterlijk plaatje. Indien de huidige miss een of andere manifetatie in Vlaanderen moet bijwonen en daar het woord moet voeren, dan zal dat een totale afgang betekenen. Bijgevolg is die dame niet geschikt voor deze functie.
Dan heb ik nog duizend maal liever een meisje met Afrikaanse wortels dat Nederlands als Frans heel goed beheerst, dan een of ander eentalige blondine die niet verder geraakt dan "Iek zal de Nederlands lerèn, maar... euh, 't ies moeilijk de Nederlands te lerèn".