Los bericht bekijken
Oud 17 december 2007, 23:46   #43
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Ergens pleeg ik te geloven in de eeuwige allesomvattende liefde, voorbeelden genoeg in de familie. Grootouders die 50-60 jaren gehuwd waren, ooms, tante's, oude echtparen in de buurt. En hun verhalen zijn vaak vertederend.

Tegenwoordig is dit véél moeilijker, er zijn op allerlei vlak verlokkingen, en het vlees kan soms zwak zijn.

Maar véél moeilijker is het tegenwoordig voor de jonge individu om een geestesgeno(o)t(e) te vinden (iedereen heeft tegenwoordig bepaalde ideologiën-die soms mijlenver van elkaar kunnen liggen, soms niet te verzoenen zijn-, opgedaan via scholen, vrienden, internet, terwijl ze die vroeger vooral van thuis meekregen, en men zocht ook vooral in eigen middens en standen) , die ook op seksueel vlak perfect is en nog zoveel na te noemen dingen (waarin ik nu écht geen zin heb).

En hoe langer men (wacht), of de (ware) vindt, hoe gecompliceerder het wordt.

Een groot probleem is ook het feit dat velen een geromantiseerd perfect iemand voor ogen hebben, en dat mogelijke kandidaten die hun paden kruisen, het daardoor gewoon moeilijk of onmogelijk gemaakt worden.

Enfin, kort en snel omschreven hoe ik er zo wat over denk.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden