Los bericht bekijken
Oud 18 december 2007, 08:25   #2
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik moet eerlijk zeggen, Verhofstadt III is compleet oninteressant. Verhofstadt, zo lijkt het, heeft gedaan waar hij goed in is: een regering op de been brengen zonder inhoud, zonder thema, zonder bezieling; waarbij zijn eigen voluntarisme moet volstaan om het existentiële zwarte gat dat daarachter schuilt, te verdoezelen.

Alle principiële bezwaren die voor animositeit zouden kunnen zorgen, het gevecht tussen Madame Non en Mister Yes, het erdoor willen duwen van standpunten, ... kortom al die zaken die politiek interessant maken voor de burger, zijn naar de achtergrond gedreven. In de plaats daarvan komt een "interimregering van dringende zaken", een eufemisme voor "bezigheidstherapie voor beroepspolitiekers". Ondertussen zit de PS weer aan de feestdis, en wachten ons ministers als Onkelinckx en Flahaut. En degene die denkt dat tegen Pasen dat allemaal wel zal veranderen, met Leterme I als nieuwe premier, die is imho verregaand naïef.

Ik hoop dus dat het Kartel, ook al is de (be)geest(ering) tegenwoordig duidelijk uit de fles, haar strijdvaardigheid terugvindt, en geen jaar wacht vooraleer de stekker uit het stopcontact te trekken. Ik zit in ieder geval niet te wachten op dit soort spookregering.
Ook in het land is de geest uit de fles en als hij eenmaal uit de fles is krijg je hem er niet meer in.
De Vlaamse oppositie kan eerst nog even rustig kerst gaan vieren en dan
wordt het een heel druk jaar.
Maak de borst maar nat.
I amsterdam is offline