Los bericht bekijken
Oud 18 december 2007, 08:58   #185
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
tja, mss willen de organisators er nu van afstappen e.
Ik bedoel. Vaak gaan schoonheid en intelligentie niet samen e. Ik vind het niet juist om een minder knappe meid tot MissBelgie te verkiezen, gewoon omdat ze haar talen goed kan.
Je moet het ook anders bekijken e. Stel, je hebt een intelligente, taalvaardige Miss Belgie, maar ze is belange niet zo mooi. Dat is toch ook geen goede reclame voor Belgie, toch?
Laat staan voor de toeristen. Die zullen nogal lachen, als ze zien dat die persoon de schoonste van Belgie moet voorstellen.
hoor je het al?
Belgium, the land of the ugly ducks !
Ik denk dat dat een misvatting is. Iemand die mooi is heeft het volgens mij zelfs moeilijker om geloofwaardigheid op te bouwen mbt zijn of haar intelligentie. 'Hij/zij zal er wel gekomen zijn door haar looks', namelijk. Als je mooi en modieus bent, zijn mensen geneigd je als minder intelligent te beoordelen. "Te" mooi zijn, als vrouw (ik weet niet hoe het bij mannen zit), is vaak eerder een hinderpaal voor wie het ver wil schoppen in de zakenwereld, evenals te intelligent zijn overigens, maar dat geldt voor man en vrouw.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 december 2007 om 09:00.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden