Discussie: Facaliteiten.
Los bericht bekijken
Oud 18 december 2007, 18:45   #25
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Daar zie ik ook geen bronnen staan.
Citaat:
De Raad zegt ook dat Vlaanderen het verdrag over de minderheden moet ondertekenen, maar dat de Franstaligen in Vlaanderen geen minderheid vormen.

Dat was een vraag van onder meer het francofone FDF, dat zo de Franstalige invloed in de Vlaamse Rand rond Brussel wil bestendigen.

De aanbeveling om tweetalige scholen in de drie gemeenschappen op te richten, is geschrapt.

Het lijkt er met andere woorden op dat de Franstaligen grotendeels in het ongelijk zijn gesteld. (bron: vrtnieuws.net)

Of zitten die mee in het grote Vlaams-nationalistische complot misschien?

Citaat:
Ik wil ook nog even opmerken dat sommige Vlaams-nationalisten op dit forum zich echt ronduit belachelijk maken. Beweren dat de faciliteiten kunnen afgeschaft worden of dat er geen faciliteiten zouden kunnen zijn in een onafhankelijk Vlaanderen is niet ernstig.
Beweer jij liever eens waarom ze niet afgeschaft zouden kunnen worden. Ik heb je overigens zonet aangetoond dat de Raad van Europa de Franstaligen NIET als minderheid in Vlaanderen erkent, wat de faciliteiten niet het onderwerp van verworven minderheidsrechten maakt.
Zwartengeel is offline