Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit
Op zich vond ik het idee van dat Nep-journaal absoluut niet slecht. Al dat geklaag over onverantwoord gedrag snap ik echt niet. Waar ik me wel aan stoor is de manier waarop ze Vlaanderen afschilderen. Als een extreem-rechts bolwerk vol met Nationalistische vendelzwaaiers die nooit uit hun dorp komen. Of hoe de tram aan de grens moet stoppen, alsof er na de onafhankelijkheid binnen de week een muur langs de taalgrens zou lopen.
In het begin vond ik dat nog een hilarische overdrijving, maar toen bleek dat de makers dat echt meenden. echt geloven dat Vlaanderen zo is. Tja..
|
Ik heb net dat nep-journaal volledig bekeken (er zat een bon bij De Standaard van zaterdag waarmee je in de Standaard Boekhandel gratis die DVD kon gaan afhalen  ), en het lag er toch wel echt vingerdik op. Bij de scènes aan het Vlaams Parlement stel je zelfs vast dat er meer leeuwenvlaggen dan sympathisanten waren.
Dit geheel terzijde...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Laatst gewijzigd door Geert C : 18 december 2007 om 21:39.
|