Los bericht bekijken
Oud 1 februari 2004, 22:18   #1
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Van bij de oprichting van de N-VA hoor ik dat jullie tegen het cordon sanitair zijn. Maar in één adem wordt er wel aan toegevoegd dat jullie een samenwerking met het Vlaams Blok uitsluiten.

Kan je mij duidelijk maken over welke programmapunten van het Vlaams Blok jullie dan zo hard struikelen? Of struikelen jullie eerder over bepaalde "personen" binnen het Vlaams Blok?

Ik had gehoopt dat na het uiteenvallen van de VU, een meer Vlaamse koers zou gevolgd worden door de N-VA. Een radicalere koers. Het is 5 voor 12 voor Vlaanderen. Het moet maar eens gedaan zijn om fluwelen handschoenen te dragen als het erop aan komt eisen te stellen aan het Zuiden van ons land.

Een krachtig "NEE" naar analogie met de "NON" van Di Rupo is hoognodig. Wie garandeert ons (de Vlaming) dat met de N-VA in de regering de Vlaamse eisen eindelijk eens zullen ingewilligd worden?

Kan U mij garanderen dat wanneer uw partij in een coalitie stapt, de transfers van noord naar zuid eindelijk eens zullen ophouden, of op zijn minst EERLIJK zullen verlopen? Ik bedoel : wel solidariteit, maar geen diefstal meer. Welke garanties geeft u de Vlaming op dit punt?

Met Vlaamse groeten,

Dina
Dina is offline