Los bericht bekijken
Oud 20 december 2007, 09:55   #12
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik zou mij totaal moeten vergissen maar volgens mij krijgen minderjarigen ook geen alcohol in drankgelegenheden. Je kan je dan ook de vraag stellen waarom een uitzondering moet gemaakt worden op kerstmarkten.
??? Noem mij één café/bar op waar ze daar rekening mee houden. In België / Vlaanderen geldt op dat gebied een totaal gedoogbeleid (of beter gezegd negeerbeleid). Ik bestel zelf al pintjes op café van mijn 13,5 jaar, hierbij moet ik wel zeggen dat ik er toen ongeveer twee jaar ouder uitzag. Maar ook mijn maten die even oud waren of zelfs er 'snottiger' uitzagen konden probleemloos aan bier of andere alcoholhoudende dranken geraken.

De regel is nochtans: 16 jaar voor lichte alcohol, met name bier en wijnen (wat natuurlijk betwistbaar is wat daar allemaal onder moet vallen).

18 jaar voor sterke dranken (waarbij ook alcopops worden gerekend).

Maar zoals voor vele zaken blijven zulke wetten in België dode letter, we vegen er ons kl**** aan ! Ik vraag mij ook af of het een gewenst effect zou hebben zulke wetgeving activerend te gaan toepassen (de USA in het achterhoofd, waar de 'drinking age' 21 jaar is, maar waar ik de meeste zatte jongeren op straat tot nu toe ben tegengekomen).
freespirit is offline   Met citaat antwoorden