Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2004, 02:09   #89
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Resistant3000
DAn zou ik hem om zijn handtekening vragen natuurlijk ! Maar ik snap niet wat hij hiermee te maken heeft
omdat u de Amerikanen verwijt met opzet paniek te zaaien omdat ze vluchten cancellen, u bent dus tegen veiligheidsnormen blijkbaar

Filo, met welk doel post je die lijst hier als er niet eens bijstaat waar elke interventie over ging en met welk doel? Jij veronderstelt weeral doodleuk dat elke interventie op die lijst per sé "slecht" zou geweest zijn?
en wat hebben Amerikaanse interventies van voor WOI in hemelsnaam met Bush te maken?

Citaat:
Ben jij eigenlijk al naar ogrish.com geweest om daar naar wat beelden te zoeken van saddam en zijn zoons?
Ik verzeker je dat je niet goed zult slapen, dus wat wil je die mensen aandoen indien ze daar moeten leven?
Weet ja trouwens waarom er zoveel beelden zijn van saddam en zijn familie zijn gruweldaden?
Hij maakte nm videobanden (films) die je kon huren en die dus ook verdeeld werden aan de mensen om ze te laten leven in angst zodat ze niets maar dan ook niets slechts of tegen hen in zouden gaan.

Wat jij moet doen is gewoon eens 10 minuten beelden gaan bekijken van deze dingen en dan voorstellen dat jij al 10 jaren met kinderen en alles in Iraq zou leven. Indien je gaat beweren dat je nog liever had dat de US er niet voor zou zorgen dat sadam zou verwijdert worden, ook al kunnen er doden vallen, ben je niet eerlijk en geloof ik niets van wat je zegt.
kijk Illwill, dat is nu net het probleemmet mensen zoals Filosoof: ze zijn altijd voor mensenrechten, maar enkel wanneer Amerika ze schendt. Je denkt toch niet dat diezelfde Filosoof een moer bekommert was over de bevolking van Irak van na GOI tot nu? Neen, als de Amerikanen en de Britten Iraq niet terug op de agenda hadden geplaatst, dan wist Filo waarschijnlijk niet eens wat voor een monster Saddam was. Als het van hem afhing was dat embargo er nog altijd en was Hoessein nog altijd aan de macht.
Seba,

Citaat:
Neen, als de Amerikanen en de Britten Iraq niet terug op de agenda hadden geplaatst,
Irak is sinds Koeweit niet van de agenda geweest: elke week was er wel een bombardement door Amerikanen of Britten ergens, er was de "no-fly zone" boven het centrum van het land... er was vooral die blokkade met haar 500.000 doden...

Als het van mij afhing had die Saddam een naamloze kogel gekregen, lang geleden al... Als een paar Tunesiërs hier voor 300.000 bef Cools zijn komen omleggen, kun je wel denken dat er ook Palestijnen , Koerden of moerasarabieren moeten zijn die voor een dik pak meer Saddam omverschieten... (Sharon zou ook mooi zijn)
In Israel hebben ze toch ook iemand gevonden om de vorige premier neer te schieten, hé... en die had niets misdaan, integendeel, die wasbezig met vredesbesprekingen...(ik denk niet dat de Mossad de israelische premier slechter bewaakt dan de Republikeinse wacht Saddam )
Waarom ik die lijst hier post? Simpelweg omdat Resistant 3000 om iets dergelijks vroeg, al lachende, OK, maarwat hij dacht een mop te zijn is bloedige ernst voor al die mensen daar... en om aan te tonen dat dat gewoon de amerikaanse standaardpolitiek is, al vele presidenten lang.
Of die interventies allemaal slecht zijn? Ze bewijzen alleen dat de US prsidenten zich nooit geneerden om ergens anders "orde op zaken te gaan stellen ", volgens hun idee natuurlijk, maar strict genomen is elk van die interventies een oorlogsdaad, en Bush is zeker niet beter dan zijn voorgangers: hij ziet alleen niet op een 500.000 doden meer of minder, terwijl zijn voorgangers het beperkt hielden, en minder openlijk deden... (geef toe dat je niet wist dat er zoveel waren, voor één enkel continent...)Bush vindt gewoon dat[size=6] hij[/size] dat mag, de andere deden het nog in 't geniep...de nieuwe strategie van de PNAC is trouwens theatrale oorlogen, eventueel gelijktijdig, op verschillende plaatsen in de wereld, zodat niemand de hegemonie van de USA in vraag stelt. Europa is ook een mogelijk slachtoffer: in de amerikaanse pers werd openlijk met het idee gespeeld, Frankrijk te bombarderen, omdat die zich verzetten tegen de oorlog in Irak. Alléén België steunde Frankrijk nog openlijk, Duitsland in stilte, maar de rest van Europa zweeg....(toen werd er mee gedreigd, het NAVO-hoofdkwartier naar Warschau te verhuizen, remember?)
We maken gewoon een grote verandering in de amerikaanse buitenlandse politiek mee: wat op die lijst discreet gebeurde zal voortaan theatraal gebeuren... Bereid je voor op een minder rustige wereld dan in de tijd van de USSR-US tegenstellingen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden