Discussie: Miss België
Los bericht bekijken
Oud 20 december 2007, 19:15   #269
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht
Een Miss België mag toch wel in staat geacht worden de 2 grootste landstalen aanvaardbaar te kunnen spreken (ik reken er nu het Duits niet bij)? Wie hier de taalonkundigheid van Alizée Poulicek onder de mat komt vegen met bv. het argument dat zo'n verkiezing geen taaldiplomatiek examen is, snapt niet hoe belangrijk TAAL is, en zéker om België naar het buitenland toe te gaan vertegenwoordigen. Quasi gans Europa kent nu door de politieke crisis de nodeloze ingewikkeldheid van het kunstmatige land België. Dat de nieuwe Miss de taal van de MEERDERHEID van het land niet kent is beschamend. Zeker als de organisatie streeft naar een positief beeld van België naar buiten uit.
wel, kies dan een échte Belgische, hé! Geen Tjechische. Is toch wel redelijk onnozel, een Tsjechisch meisje tot "Miss België" verkiezen en haar daarna verwijten dat ze niet, of slecht, Nederlands spreekt. Maar in België is men voor diep belachelijke zaken niet verlegen, d�*t weet de hele wereld ondertussen wel...Zaag rustig voort, ik vind dat een mooi vrouwtje, en dat is genoeg voor "Miss" te zijn volgens mij.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden