22 december 2007, 17:23
|
|
Parlementslid
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Dat hoef je zeker niet te doen, maar je zal allicht wel zo vriendelijk zijn om minstens één bericht aan te wijzen waar volgens jou de argumenten van de Oostenrijkse School onderuit gehaald werden.
Niet alleen om nog een béétje een schijn van geloofwaardigheid te geven aan je berichten, maar ook omdat het mij best wel zou interesseren om 'n degelijke kritiek op de ABCT te lezen.
Ik zeg dit niet vaak, beste Sjaax, maar misschien moet je zwijgen over dingen waar je niets van af weet - de Austrian business cycle theory lijkt me hier zo'n geval te zijn. Ik ga niet beweren dat ik alle finesses van 'Prices and Production' ken, ik ga niet beweren dat ik alle komma's in Money, Bank Credit and Economic Cycles begrijp of dat ik alle theoretische argumenten in America's Great Depression zo evident vind. Maar ik heb wel genoeg inspanning geleverd om die theorie te begrijpen en ik ben persoonlijk er van overtuigd dat de hele Mises-Hayek-verklaring de enige houdbare is.
Het is nogal onfair - en bijzonder ongeloofwaardig - dat je na ellenlange discussies met mij nu plots komt zeggen dat die theorie ergens op dit forum onderuit gehaald werd zodat je niet langer de moeite moet doen om op mijn kritiek te antwoorden. Dat vind ik persoonlijk een slag onder de gordel.
Ik zou dan ook met aandrang willen vragen of je je wat wil inwerken in de Oostenrijkse theorie van de economische cycli, of toch minstens geloofwaardige kritieken wil aanhalen. Zomaar wuiven naar één of andere mythische bundel weerleggingen die hier ergens op dit forum zouden rondzweven, dat slaat nergens op.
|
Motiveer ze dan astublieft!
|
|
|