Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie
Dan is het misschien toch niet onverstandig het kartel 200% te blijven steunen...
Ofwel (volgens U) dus  een grondige staatshervorming ofwel  het einde van België...
(waarschijnlijk streeft U door het kartel niet te steunen naar het einde...  )
|
Nog 91 dagen op Verafstoot zijne smoel kijken ... (aftellen naar Pasen ..)
Ik bekijk, tot straks na de debatten, voorlopig de zaken zo:
- voor Verafstoot III deed hij en zijn slechte equipe de lopende zaken;
- nu doet hij ook zo ongeveer de lopende zaken, maar in zijn equipe zijn een paar van de slechtste elementen eruit gebonjoerd, en zijn ploegske is gedesimeerd tot 14. Dat is geen slechte zaak.
- er is druk van de ketel om de franstaligen te forseren voor een stevige staatshervorming. Dat is wel een slechte zaak.
- als beide kommunautaire kanten geen knip toegeven, dan stevenen we af op een splitsing (geil, geil ...). Maar het kartel heeft aan zijn kiezer geen splitsing beloofd .... ik neem dus aan dat het spel niet zo hard gespeeld wordt (maar dank zij het kartel, wordt nu in 2007-2008 toch al veel meer bereikt dan ooit mogelijk zou geweest zijn zonder het kartel).
De balans is dus zeker nog positief.
Ik hoop straks tijdens het debat te horen dat kartelleden duidelijke taal spreken wat de paasklokken brengen.
Zoals de Duitsers zo mooi kunnen siteren: the proof of the pudding is in the eating. De smaak van de paaseieren, die moet goed zijn. Tot dan, voor de goede zaak, wil ik best vasten en honger lijden.