Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Ik neem het niet dat u een respectabele partij die een programma heeft in het belang van de gemeenschap die het goed meent met mensen, zomaar staat af te schilderen als leugenaars en noem maar op.
|
Dat was helemaal niet het geval, de N-VA werd enkel verweten niet democratische principes te huldigen. Meningen, partijen, programma's ... verdienen geen respect en uw opmerking is dan ook niet echt op zijn plaats. Het is bovendien de kiezer die bepaalt of dat programma in het belang van haar is en momenteel kan je maar moeilijk zeggen dat dit daadwerkelijk zo is. Het zou trouwens maar bizar zijn mochten er partijen zijn die het slecht voor hebben met de gemeenschap.
Citaat:
U weet donders goed dat de N-VA zeker voor 99% de democratie als hoogste gebod beschouwd.
|
En waaruit blijkt dat dan wel? Het hoogste democratische goed is de volkssoevereiniteit en volksinspraak via (bijvoorbeeld o.a.) het BROV en dat principe heb ik de N-VA nog nergens weten huldigen.
Citaat:
Het is ronduit belachelijk dat jullie mensen die geen voorstander zijn van het BROV met GOED GEFUNDEERDE REDENEN die door alle grote sociologen en academici gewaardeerd worden
|
Als u daar goed gefundeerde reden voor heeft dan zou het eenvoudig moeten zijn om de argumentatie pro te weerleggen en zou u niet dienen te vervallen in persoonlijke sneren en off-topic reacties. Ik ken trouwens weinig collega's die argumentatie tegen het BROV of andere vormen van directe democratie (zouden) ondersteunen.
U stelt hier trouwens letterlijk dat u (de N-VA?) tegen het BROV a fortiori volkssoevereiniteit a fortiori democratie bent.
Citaat:
Want jij noemt blijkbaar mensen vlug leugenaars
|
Het was in 1ste instantie Jos Verhulst die van leugens beschuldigt werd en daarop Marie-José van repliek diende. Hij deed dit via argumentatie en toonde duidelijk aan dat niet hij het was die leugens of onwaarheden verkondigde.
Citaat:
Mensen die op dergelijke manier in discutie gaan noem ik platvloers
|
Mensen die, in plaats van te schelden, argumenten aanhalen bedoelt u?!
Citaat:
ZEKER EEN GEVAAR VOOR DE DEMOCRATIE INDIEN DERGELIJKE MENSEN DE MACHT ZOUDEN HEBBEN.
|
Dergelijke mensen zouden 'de macht' niet kunnen hebben indien hun dromen werkelijkheid zouden worden, daar in dat geval 'het volk' de macht zou hebben en 'het volk' in plaats van politieke partijen en (niet-)verkozen individuen beslissingen zou kunnen nemen in haar eigenbelang.
Citaat:
En bij uitzondering een referendum? Mag dat onze mening niet zijn?
|
Dat mag uw mening zijn, zie supra en infra.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
VIVANT de grote promotor van BROV, de directe democratie, zit in een kartel met VLD die de democratie voortdurend met de voeten treedt.
|
En? Rechtvaardigt dat het om exact hetzelfde te doen? Zou het trouwens niet kunnen dat VIVANT probeert om via dit kartel alsnog het BROV in te kunnen voeren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
VLD is de uitvinder van de kiesdrempel waarbij nieuwe ideeën in de kiem worden gesmoord.
|
Volledig correct, maar van geen belang in een discussie over het BROV.
Citaat:
ik hoop voor u dat ge uw zelf niet ernstig neemt nu, want ik denk dat er hier veel aan het lachen zijn indien ze dit lezen.
|
Ik amuseer mij kostelijk wanneer ik dit topic lees, maar dat is zeker niet omdat de argumentatie van Superstaaf zou wankellen.
Citaat:
Noem gewoon N-VA een gevaar voor Belgie en voor Bertje en fluppe van Laken.Dat is de reden van uw belachelijke uitspraken.
|
En wat is de reden van mijn 'belachelijke' uitspraken? Iemand's argumentatie afdoen als belachelijk omwille van zijn (zogezegde) motieven in plaats van zijn argumenten te bestrijden, ......moet ik er een tekeningetje bijmaken?
Citaat:
Personen die Vorst, België keihard verdedigen, We moeten er geen tekening bij maken zeker.
|
Toch wel, toch wel. Ik ben ten zeerste benieuwd hoe uw tekeningetje eruit zou zien, want ik ben namelijk alles behalve een verdediger van de monarchie en de koning, au contrair, doch steun Superstaaf volledig in deze en vind uw argumentatie nogal aan de magere kant. (en al te vaak op de man in plaats van op de bal)
Citaat:
Ik vind het trouwens eigenaardig dat er hier niet te veel zijn die u komen helpen.
|
Even when a thousand man would think that cows can fly, it still would nog be true!
Citaat:
Andere kwesties? U weet zeer goed, dat het BROV België dient door middel van de ongelijkmatige verdeling van de gestemde uitslagen
|
1) Tot nader orde is het BROV nog steeds onbestaande in België en zodoende kan ze België dus ook helemaal niet dienen.
2) What the fuck are you saying? Ongelijkmatige verdeling van de gestemde uitslagen?
Citaat:
U weet zeer goed, als het BROV er moest komen en de vraag vanuit Vlaamse zijde komt "Vlaanderen onafhankelijk" dat u het koningshuis zeer gemakkelijk kan uitspelen op de emotie van de bevolking.
|
So what? Moeten we dit echt als een argument aanzien? Uw vertrouwen in uw medemens siert u!
Citaat:
avatar of onderschrift kan mij niet schelen, antwoord inhoudelijk.
|
Look who's talking. Of noem je het verwijzen naar iemands onderschrift/avatar een inhoudelijke reactie m.b.t. het onderwerp, het BROV?
Citaat:
Ik vind het trouwens eigenaardig dat er hier niet te veel zijn die u komen helpen. Zelfs Knuppel niet.
|
En hopla wie duikt er daar plots, de reactie voor de deze, opnieuw op... juist ja: Knuppel. Zou het misschien toch kunnen dat uw argumentarium een beetje rammelt?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
|