Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie
Dan is het misschien toch niet onverstandig het kartel 200% te blijven steunen...
Ofwel (volgens U) dus  een grondige staatshervorming ofwel  het einde van België...
(waarschijnlijk streeft U door het kartel niet te steunen naar het einde...  )
|
U draait de zaken ook om. Het is Leterme die zijn woord heeft gebroken. Ik heb het Vlaams Kartel gedurende zes maanden een eerlijke en faire kans gegeven om woord te houden. Meer zelfs ik heb afgelopen zes maanden Leterme de volle steun gegeven op dit forum tegen voorbarige aanvallen van Vlaams Belangers, omdat ik vooral hoopte dat Leterme als West-Vlaamse harde werker nu eens anders zou zijn dan al zijn voorgangers van de regimepartijen. Zes maanden heeft Leterme dit goed gedaan, ja met vallen en opstaan, maar hij heeft zes maanden ronduit gegaan voor het gegeven woord. Tot en met vorige zondagavond blijkbaar... . Ik denk dat ik heel redelijk ben geweest voor Leterme en altijd het Vlaamse belang voorop heb gesteld voor het belang van één of andere partij.
Zelfs nu sla ik de deur wat Leterme, CD&V en NVA betreft nog niet helemaal dicht. Ze blijft op een kier staan. Maar het is aan hen om de deur te openen door:
1. een grote en voor Vlaanderen goede staatshervorming te realiseren en het probleem van BHV voor eens en voor altijd op te lossen
of
2. bij weigering van de Franstaligen, een motie van wantrouwen in te dienen tegen Verhofstadt III en de onderhandelingstafel te verlaten.
Maar na dit verraad van deze week zal ik extra sceptisch zijn en moet hij geen steun meer verwachten op dit forum en bij een nieuw verraad in maart, vliegt de deur definitief dicht. Dan zouden we zelfs kunnen spreken van volksverraad zoals Verhofstadt, nu beschouw ik Leterme nog niet als volksverrader, maar met de nadruk op nog niet.