Los bericht bekijken
Oud 23 december 2007, 22:23   #41
Kempenaer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als ik die indruk geef is dat geheel mijn bedoeling niet. De enige reden dat ik wou weten wanneer u die reis gemaakt had is omdat men juist de laatste twee jaar heel zwaar geïnvesteerd heeft in de grensbewaking van die landen. Het is waar dat er nog wat werk aan de winkel is, maar over het algemeen is de kwaliteit van de grensbewaking er de laatste twee jaar echt spectaculair op vooruit gegaan.
In 1996 was ik eveneens in Polen, waar ik werd getroffen door de "antipatie" bij de gemiddelde bevolking, t.a.v. van mensen uit de west-Europese landen. Ik kon me daar wel iets bij voorstellen, want wij kwamen daar als (in hun hun ogen) "kapitalistische" westerlingen, die met relatief luxere goederen kwamen pronken.
Inmiddels heb ik in Polen de situatie een stuk positiever ervaren, in tegenstelling tot Roemenie en Bulgarije.
Douane en politie zijn maar in een ding geinteresseerd, en dat is geld of luxe goederen, op de vreemste plaatsen werden we "gecontroleerd" en moesten we wachten op/tot???..... en als we betaalden, mochten we weer meteen doorrijden.
Het zullen de "rijken" zijn die er nog rijker op worden, en corruptie en criminalitiet zijn geaccepteerde elementen in de samenleving.
De grenzen daar (behalve sommige gebruikelijke overgangen) zijn zo lek als een mandje, en het tempo van vooruitgang daar kennende, komt daar de eerste 10 jaar vermoedelijk nog niet veel verandering in.
De enkele grensovergang die pressentabel genoeg is opgeknapt om aan de westerse media te worden vertoond, doet daar weinig aan af.

Laatst gewijzigd door Kempenaer : 23 december 2007 om 22:25.
Kempenaer is offline   Met citaat antwoorden