Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Max,
inderdaad, eindelijk een verstandige repliek over deze
materie. 8)
|
Bwa , ik mag Linux wel hoor. Heb veel collega's die echte linux freaks zijn. En het is wel degelijk ultra stabiele software en is zéér gebruiksvriendelijk geworden. Een van die collega's is mee aan het programmeren aan Mono , de port van het .NET framework naar Linux. Die is bijna af. Als je weet hoeveel geld je kan uitsparen door een Linux server met mysql te huren ipv een belachelijk dure Windows 2003 Server met nog belachelijk duurdere Sqlserver voor je asp.net applicaties , dan heb ik snel gekozen. Laten we ook niet de performantie van Linux vergeten. Illwill , je renderwerk zou een pakje sneller gaan op een Linux port van je favoriete 3D software. Renderfarms voor grote producties draaien op Linux/Unix racks.
Maar inderdaad voor gespecializeerde software moet je nog bij Windows zijn. Niet omdat die beter is , verre van.
Laten we zeggen dat we er baat bij hebben dat beide OS blijven bestaan. Ik zeg altijd Windows heeft Linux gebruiksvriendelijker gemaakt en Linux heeft Windows stabieler en performanter gemaakt.