Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2004, 10:02   #4
Bart De Wever
Burger

Standaard

Beste,

Ik ken uw naam niet (dat vind ik wel een beetje vervelend aan zo'n forum, ik weet niet met wie ik allemaal rond de digitale tafel zit), maar ik heb het gevoel dat we elkaar al ooit ontmoet hebben. Juist?

Dat u als SPA'er de regering verdedigt is normaal, maar de objectieve cijfers liegen niet:
-de werkloosheid is sinds paars-(groen) alleen maar gestegen. Terwijl men praat over 200.000 nieuwe jobs, gaan er per dag meer dan 100 bestaande verloren
-alleen in Rusland en Japan zijn er minder nieuwe ondernemers
-de concurrentiekracht van onze bedrijven is afgenomen, cf. world economic forum
-de bruto-loonlasten blijven bij de hoogste van de wereld.
-Qua aantrekkelijkheid voor buitenlandse investeringen rolden we uit de top 25 van aantrekkelijke landen. De delokalisatie van de secundaire sector gaat onverminderd door.
-Nergens ter wereld werken er minder 50plussers dan hier. Wie spreekt er nog over de ACTIEVE welvaartstaat
-De begroting is in evenwicht, maar dan wel omdat de fiscale druk bij de hoogste van Europa is én omdat er wordt geknoeid met de boekhouding dat het een lieve lust is: zilverfonds, sale and lease back operaties, belgacom-pensioenfonds.
-enzovoort, enzovoort...

Om Raf coppens te citeren: nog vier jaar paars en we moeten ons geen zorgen maken over pesten op het werk, we zitten dan toch allemaal zonder job.

Wat het uiteenvallen van de VU betreft en het grote voorbeeld van de PS, dat is echt te gek om op in te gaan. Sorry.
Bart De Wever is offline