Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht
En hoe gaan we dan wel de nederlandsonkundige migrantenouders ervan overtuigen, dat het in hun kinderen belang is, dat hun kroost beter naar het nederlandstalig onderwijs gaat in Brussel?
Met de doventolk van Helga misschien?
|
Ik weet niet of u de evolutie van het Nederlandstalig onderwijs in Brussel kent, maar ze kunnen er de toevloed van anderstaligen nu al niet meer aan. Vlaamse ouders sturen hun kinderen daardoor steeds vaker buiten Brussel naar school.
Er moet dringend vanuit Vlaanderen fors geïnvesteerd worden in het Nederlandstalig onderwijs te Brussel. Want op zich is het natuurlijk zeer goed dat het anderstaligen aantrekt (Brussel is via het onderwijs verfranst, misschien kan de slinger nu wat in de andere richting worden gedraaid). Het promoten van dit onderwijs is een taak van de overheid, niet zozeer van een politieke partij.
Sorry, maar het grapje over de doventolk getuigt van slechte smaak.
|
Net als u zie ik de noodzaak in van het Nederlands onderwijs als hefboom tot het vervlaamsen van Brussel. Een sociaal gerechtvaardige manier trouwens, in tegenstelling tot de sociaal-uitsluitende manier waarop de Vlaming destijds in Brussel verfranst werd.
Pleiten voor meer centen voor dit Brussels-nederlandstalig onderwijs is inderdaad 1 zaak. De nederlandsonkundige ouders mobiliseren voor dit onderwijs een andere, vandaar dat ik het nogal gemakkelijk vind, dat een prominent N-VA'er het promoten van Nederlandstalig onderwijs, louter een taak vindt van "de overheid"(alsof deze losstaat van politiek en dus partijen).
Zeker als het net de N-VA is die naar de verkiezingen trekt met als 1 vd 4 thema's: ONDERWIJS.
Ps: Mijn excuses voor mijn slechte smaak van humor. Al weet ik persoonlijk wel dat Helga nogal gezond breeddenkend is in die grapjes.