Los bericht bekijken
Oud 27 december 2007, 20:28   #84
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo zal het naar alle waarschijnlijkheid gaan, maar de Schoofzak denkt daar dus anders over. Die denkt nu al aan de paaseieren die hij dan gaat krijgen.

Ik zou het niet te veel aan mijn hartje laten komen want als het vijgen na Pasen worden tekent Belgique evengoed zijn doodvonnis. Enkel een confederalisme die naam waard kan Belgique nog een tijdje redden.
Beste Knuppel,

Ik ben er spijtig genoeg anders gaan over denken. Als het Kartel met polls van 90% Vlamingen voor méér bevoegdheden hun, niet genoeg ruggesteun gaven om het been stijf te houden, en België zonder regering te laten zitten : ons goesting of niemand zijn goesting, dan vrees ik dat ze eerst zullen moeten volwassen worden bij het Kartel, en daar zijn géén tekenen van. Bartje legt wel stoere verklaringen af, maar dat deed hij daarvoor ook al, en zie wat er uiteindelijk gebeurt : niet eens een sprotje in zicht van de de pan en ze hebben de regering goedgekeurd!

Zijn jamaar geeft me nog enige hoop, maar eigenlijk zijn het NU al vijgen na Pasen : die noodregering had er nooit mogen komen, want alleen het regime vaart er wel bij en zeker niet de burgers. Weinig doet me geloven dat die noodregering zal ophouden te bestaan na Pasen, en ze zal doorgaan tot de volgende verkiezingen op zijn minst.

Mijn stem zal dan naar het VB gaan, en ze zullen weer wel in kracht winnen, maar ik vrees niet genoeg om hun stempel te drukken. Als het Kartel had volgehouden, hadden ze zeker en vast mijn stem verdiend, maar uiteindelijk zijn ze op de knieën gegaan, en aldus verkwanselden ze vele stemmen winst : het had een keerpunt kunnen zijn en veel stemmen van het VB kunnen wegkapen, maar ze verkozen in te binden. Jammer maar helaas.

Vooral diegenen die, met een tijdens de verkiezingen verwekte hoop, op het kartel stemden, zullen zuchten, behalve de die-hards op het forum natuurlijk : het "verraden" van een partij waar je lid van bent lijkt "not done". Ze zouden beter hun kritische stem laten horen : je stemt toch niet op een partij, maar op een DOEL, nietwaar? Wél, dat de Vlaams-Nationalisten van de NVA maar eens eieren voor hun geld eisen, en géén verdere toestemming geven tot een volksverraderlijke en verkiezingontkennende regering. Maar zo zie je maar hoe de leiders hun volkje nogal snel in de doeken doen, ook al zien die met lede ogen dat er niets van de beloftes in huis komt , toch stemmen ze voor...

Begrijpe wie begrijpe kan : Blijkbaar is lid zijn van een partij nog geen garantie op politieke wakkerheid.

.
Eddy B is offline