Los bericht bekijken
Oud 29 december 2007, 21:59   #528
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Stel nog dat primitieveling in de oudheid stonehenge bouwde dan rest zich de vraag waarom men het bouwde
ja die vraag blijft maar is secundair.... tweeduizend jaar later vragen ze misschien ook af waarom we dit of dat hebben neergepoot

Citaat:
en waar men de astronomische en wiskundige kennis vandaan haalde?
hou het maar al bij astronomische dan... je laat weer uitschijnen dat het ene niet zou kunnen zonder dat het ander op een zeer hoog niveau zou ontwikkeld zijn ... precies zoals bij die pi en gulden snede
en die astronomische kennis is gering in die zin dat ze zich enkel tot de zichtbare observatie beperkt

Citaat:
Stonehenge bevat nog altijd een aantal mysteries die nog niet verklaard zijn door de moderne wetenschap.
waarschijnlijk, of beter 't is maar wat ge een mysterie placht te noemen
eerlijk gezegd vind ik bv de wijze waarop de stenen verticaal zijn geplaatst wel erg intrigerend maar nauwelijks een mysterie te noemen eens de rest van de context bekend is

Citaat:
En laten we het nu even hebben over de zogezegde bouw zelf.
ja waarom niet

Citaat:
U zegt dat het in fases is gebouwd en het werkvolk was verspreid omdat de stenen kwamen vanuit zee.
over zee niet vanuit zee

Citaat:
Laten we even aannemen dat ze dan ook goede zeewaardige boten hadden in het stenen tijdperk hé!
hoeft niet ... het is een zeeëngte en twee prauwen volstaan dus... 't blijft wel risky business

Citaat:
Ik neem aan dat stonehenge door 1 primitieve stam, stad of beschaving is gemaakt?
beter lezen.... ik zei net tegen Jantje dat het in drie verschillende fases is gebouwd
en dat zowat over 1000 jaar

Citaat:
Laten we ook aannemen dat er op alle werkplaatsen in het totaal pakweg een 500 man aanwezig was tijdens de verschillende bouwfases.
waarom zouden we dat aannemen ?
jij bent nog een stuk stráffer dan die archeologen die je steeds hun vet geeft

Citaat:
Maar in het stenen tijdperk was het zo dat voedselvoorziening gelijkstond met overleven dus men moest zeker ook mannen nodig hebben om aan het benodigde voedsel te komen.
Ik kan me inbeelden dat het leven in dit tijdperk vol met gevaren was, vijandige stammen en dergelijke dus er zullen ook mannen nodig geweest zijn die de stad of dorpen en werkplaatsen bewaakte.
nogal een pak veronderstellingen maak jij en dat alleen in objectief de zaak weer te kunnen afbreken
informeer je liever wat

Citaat:
Dan de bouw zelf, de stenen kwamen vanuit andere plaatsen en overzee. hoe verliep de communicatie en de logistiek hiervan of wachtte men gewoon totdat er nog eens een steen van overzee kwam om verder te kunnen bouwen? met als gevolg dat de bouw zeker en vast vertragingen opliep!
vertragingen dat er waren ... wat denk je van 1000 jaar met verschillende langdurige pauses ertussen ?

Citaat:
Ik denk dat met onze moderne machines het al een leuke uitdaging is om stonehenge te bouwen en de moderne westerse mens moet zich geen zorgen maken om aan het dagelijks voedsel te komen dus kunnen we zeker aannemen dat dit zeker niet evident was om stonehenge te bouwen in die tijd.
vergeet het maar.... het probleem is van diezelfde orde wat betreft logistiek en bevoorrading

Citaat:
En waarom kon men dit bouwwerk wel maken maar geen fatsoenlijke stenen woningen voor hun eigen?
omdat ze misschien geen zin hadden ?
waarom konden wij destijds wél deftige kathedralen bouwen voor onze hersenschimmen en geen deftige huizen voord bouwers ervan ?
praha is offline   Met citaat antwoorden