Los bericht bekijken
Oud 30 december 2007, 00:41   #162
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TOOL Bekijk bericht
Een groot stuk van het antwoord is reeds gegeven, maar ik denk dat je inderdaad verkeerd interpreteert wat ik zeg.
Daarnaast interpreteer je ook het belang van lokale verkiezingen verkeerd: PVDA haalt immers stemmen waar ze dienstverlening bieden onder de vorm van geneeskunde voor het volk. Die stemmen uiten zich zowel tijdens de lokale als tijdens de nationale verkiezingen. Echter, in de grote steden heeft PVDA helaas niks te zoeken.
Wat betreft het democratische proces binnen PVDA: daar heb ik mijn twijfels bij, maargoed. Het samenwerken van PVDA en CAP is inderdaad niet zo vanzelfsprekend, maar ik snap niet goed waarom je zomaar de handdoek gooit. Het is een proces dat een aanloop heeft van een jaar of zelfs langer, maar zoiets is denk ik voldoende om rond de cruciale punten samen te werken. Je zoekt problemen waar die er in feite niet echt zijn. Nu goed, ik besef ook wel dat zo'n samenwerking vlotter zou verlopen indien PVDA nog eens tot de conclusie komt dat alleen electorale successen halen onmogelijk is op dit moment (zelfs niet met de gigantische koerswijziging die we de laatste jaren zagen). Dan zullen zij zich wat welwillender opstellen i.v.m. samenwerken, me dunkt.
Wat de Vlaams-Nationalisten betreft: daar maak ik mij weinig zorgen over. Waarom zouden zij volgens jou een contra-productieve rol spelen? Eens er wat meer structuur zit in de CAP en dat vertaald wordt in doorgevoerd democratisch centralisme, zullen de initiatieven van kleine minderheden (er zijn er nog andere die ik niet bij naam ga noemen, maar er bestaat een algemene term voor, die ik tevens niet zal noemen, hehe) veel minder gewicht krijgen. Eerst moet dat nog gebeuren, natuurlijk.
Positieve voor LSP: we zijn er om te beginnen niet op achteruit gegaan. Wel is heeft grote energie die we gestoken hebben in de verkiezingscampagne geresulteerd in een moeilijker jaar 2007. Anderzijds hebben we via CAP veel interessante contacten en is er ook meer openheid voor onze revolutionaire ideeën. We zitten nu bijna aan 300 leden. Indien, zoals jij beweert, de CAP contraproductief was geweest voor ons, dan zou er een duidelijke terugval geweest zijn van de leden, te meer door de desilusie van de verkiezingsresultaten. Die laatste waren, laten we eerlijk zijn, een ontgoocheling voor alles wat zich links kan noemen, dus niet alleen voor LSP.
Kom kom Tool, geef toe dat je schreef dat lokale verkiezingen niet belangrijk zijn en daar reageerde ik op. Nu tap je uit een ander vaatje en heb je het over de plaatsen waar PvdA goed scoorde. Volgens jou blijft PvdA afwezig in grote steden. Tja, PvdA scoorde daar waar er veel arbeiders wonen (Zelzate, Hoboken, Deurne, La louviere, Seraing, Genk). Maar wat me in je antwoord vooral interesseert is dat je twijfelt aan de interne democratische werking van PvdA- ik ben nu bijna een jaar lid en ik vind dat het er zeer democratisch aan toe gaat: voor alle debatten wordt de mening van de leden gevraagd en ik zie hoe teksten herschreven worden op basis van de reacties van leden- het zou erg ver leiden om het helemaal uit de doeken te doen maar er zijn zeer goed uitgewerkte procedures en alle leden worden voortdurend uitgenodigd om te participeren in de discussies.
De reaktie van Jonas bevestigt wat ik al zo wat een jaar hier stel: CAP is een desillussie. Eindelijk wordt dat dan toegegeven. Exact een jaar geleden heb ik op dit forum heel uitvoerig uit de doeken gedaan waarom ik daar toen al van overtuigd was (en vervolgens ben ik lid geworden van PvdA) soit die discussie ga ik niet nog eens over doen.
Wat die Eric F betreft: op die gast zijn onzin reageer ik niet. Dat soort idioten gun ik mijn tijd niet.

vavli is offline   Met citaat antwoorden