Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
Dat Jurgen Verstrepen die niets met Vlaams nationalisme te maken heeft, zich daar als een vis in het water voelt, valt inderdaad niet te verbazen.
|
Dedecker heeft steeds gezegd dat hij een liberaal is en geen VB'er maar wel tegen het cordon was. Tegen het cordon zijn is niet het zelfde als voor het VB zijn. O.K. hij heeft zich aanvankelijk laten binnenrijven door de NVA waar hij met veel tamtam weer buiten gekieperd werd.
Dedecker wou volgens mij, enkel en alleen, het VB vóór het al te groot zou worden, mee in het sop trekken, niet om het een regeringskans te geven maar om het te doen struikelen.
Het is juist dat feit, en de reactie van het NVA nu in deze regeringsvorming, dat mij zo doet twijfelen aan de ware toedracht van het verkiezingsprogramma van het NVA en CD&V. Ik kan mij niet ontdoen van de gedachte dat gans die poppenkast één en al opgezet spel was om, punt 1, terug aan de macht te geraken, en punt 2, het VB zwaar verlies te doen lijden. Als je het mij vraagt, hebben ze ons goed bij ons pietje genomen, heel die karteltoestand. Ik verwacht dan ook helemaal geen regeringsoverdracht. En wees nu eerlijk, heel die komedie van vertrouwen schenken op één, bij lot aangewezen persoon, na. ?????
Voor wie nemen ze ons eigenlijk, voor roodkapje?