Oorspronkelijk geplaatst door Garry
Eddy, ik ben waarschijnlijk minder goed op de hoogte dan jij en Knuppel maar ik heb er zo mijn eigen ideetje over. Ik kan mis zijn maar ik voel een hele boel nattigheid .
Dedecker heeft steeds gezegd dat hij een liberaal is en geen VB'er maar wel tegen het cordon was. Tegen het cordon zijn is niet het zelfde als voor het VB zijn. Aanvankelijk liet hij zich binnenrijven door de NVA waar hij met veel tamtam weer buiten gekieperd werd. WAAROM? Waarom haald in eerste instantie het NVA Dedecer, die in hart en nieren een liberaal is, binnen?
Dedecker wou volgens mij, enkel en alleen, het VB vóór het al te groot zou worden, mee in het sop trekken, niet om het een regeringskans te geven maar om het te doen struikelen, te doen mislukken.
Het is juist dat feit, en de reactie van het NVA nu in deze regeringsvorming, dat mij zo doet twijfelen aan de ware toedracht van het verkiezingsprogramma van het NVA en CD&V. Ik kan mij niet ontdoen van de gedachte dat gans die poppenkast één en al opgezet spel was om, punt 1, terug aan de macht te geraken, en punt 2, het VB zwaar verlies te doen lijden. Als je het mij vraagt, hebben ze ons goed bij ons pietje genomen, heel die karteltoestand. Ik verwacht dan ook helemaal geen regeringsoverdracht, geen staatshervorming, of toch geen die die naam waardig is, en geen splitsing BHV.
En wees nu eerlijk, heel die komedie van vertrouwen schenken op één, bij lot aangewezen persoon, na. ?????
Voor wie houden ze ons eigenlijk, voor Roodkapje?
|