Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2008, 13:40   #39
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Iedereen zou moeten investeren en niet meer consumeren, t zou ook maar een vreemde bedoening zijn.
Dat zou inderdaad vrij bizar zijn. Nu, je weet ook dat ik al 'n paar keer het consumentenkrediet heb verdedigd en zo, voor mij moeten mensen zélf beslissen wat ze met hun leven aanvangen, hoeveel ze willen consumeren en hoeveel ze willen sparen. Het kan echter maar moeilijk ontkend worden dat pakweg overheidspensioenen, werkloosheidsverzekering, gesubsidieerde gezondheidszorg, stookoliefondsen, successierechten, registratierechten, onroerende voorheffing, roerende voorheffing en de dreiging van een vermogensbelasting nogal wat mensen ertoe aanzetten om meer te consumeren en minder te sparen dan ze anders zouden doen.

Citaat:
Ik ben uw back up?
Er zijn heel wat mensen die bezorgd zijn over de pensioenen van hun medemens, blijkt telkens uit zulke discussies. Die mensen zullen wel de mogelijkheden vinden om de behoeftigen te helpen - er bestaan tenslotte organisaties van gepensioneerden, er bestaan ziekenfondsen enzoverder, dus de structuren om aan vrijwillige solidariteit te doen, bestaan reeds.

Ik ben ook fan van een vrij drastische hervorming van het monetair en financieel systeem naar een iets inflatie- en crash-bestendiger systeem; dat zou ook het pensioensparen een stuk veiliger maken.