Los bericht bekijken
Oud 5 januari 2008, 11:54   #171
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht

1) Ik heb zo de indruk dat je overal wel een klare mening over hebt, dus kan deze niet wegblijven eh?

2) Wat vind je van ons Vlaamse land vol flitspalen?
1) Dat is toch een verkeerde indruk, hoor. Ik begin dankzij deze fvdw-sessie te beseffen dat ik eigenlijk nog zo goed als niks weet. Maar ik wil wel altijd de moeite blijven doen om mijn gebrekkige kennis van zaken wat bij te werken (alhoewel er daar natuurlijk ook grenzen aan zijn, ik heb ook maar één hersenpan, hé).

2) Nu zal je me waarschijnlijk wel haten, maar ik durf dat risico wel aan.

Hierover heb ik namelijk wel een uitgesproken mening :

zolang gewone consumenten-auto's niet reeds van in de fabriek uitgerust worden met motoren die het snelhuidsduivels onmogelijk maken hun obsessie met 'warp speed' bot te vieren, vind ik zo'n flitspaal niet echt een ramp, integendeel zelfs.

ER STAAN ER NOG LANG NIET GENOEG !!!

Wat ik wel vind is dat

1. de opbrengst van de boetes 'lokaal' moet blijven (bij voorkeur op gemeentelijk vlak dus worden geïnvesteerd, in allerlei projecten die de verkeersveilgheid en de 'zachte' mobiliteit kunnen bevorderen)

en

2. meer moet gewerkt worden aan 'preventie', d.w.z. dat de wegen zo moeten worden aangelegd dat hoge snelheden minder evident worden.

Voor mij is dat ook een kwestie van 'ecologie', omdat het nog steeds zo is dat bij hoge snelheden onverantwoord veel méér benzine verbruikt wordt, terwijl ik vind dat we met om het even welke grondstof maar beter heel zuinig omgaan.

Ik probeer altijd heel vroeg te vertrekken als ik ergens heen moet, zodat ik de reis op m'n dooie gemak kan maken, en aangezien ik toch geen auto meer heb, loop ik natuurlijk niet onmiddellijk het risico 'tegen de lamp' te lopen.

Ik vind ten andere wèl dat die flitspalen ook tegen fietsers, voetgangers en andere 'zwakke' weggebruikers die zich van verkeersregels niets aantrekken moeten kunnen worden ingezet. Die regels gelden voor iederéén, ik zie dus niet in waarom er uitzonderingen zouden moeten worden gemaakt. Géén discriminatie, want daar kan ik niet zo goed tegen .

Voor alle duidelijkheid : ik vind het absoluut not done dat de opbrengsten van de boetes 'nationaal' worden gemaakt. Op dit vlak ben ik onverbiddelijk : subsidiariteit is een must.

Het geld behoort toe aan de gemeenten waar de verkeersovertreders werden betrapt.

PUNT.

Elke verdere discussie over dit laatste punt vind ik, zacht gezegd, onzindelijk en onfatsoenlijk.

Vriendelijke groeten,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 5 januari 2008 om 11:56.
djimi is offline   Met citaat antwoorden