Los bericht bekijken
Oud 6 januari 2008, 12:54   #321
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flame Bekijk bericht
Neen, Vlamingen en moslims hoort niet bij elkaar.
Het Vlaming-zijn bevat ook een deel cultuur, dat haaks staat op dat van de Islam.
Ik ken anders een moslim die naar de IJzerbedevaart gaat. Hij is zelfs lokaal N-VA-bestuurslid. Blijkbaar gebeurt de invulling van "Vlaming zijn" zelfs bij flaminganten toch wel iets pluriformer dan men zou denken.

Citaat:
Ik en mijn vrienden zijn op nieuwjaars-ochtend aangevallen geweest door een bende moslims. Dat zijn voor mij geen Vlamingen, zelfs geen Belgen.
Wat is het lineaire verband tussen het geloof van die personen en hun daad?
Trouwens, is een groot deel van de kleine criminele tegenwoordig geen "christelijk" Oost-Euroepaan

(A propos, de islam mag van mij gerust verdwijnen, hoor, net als alle andere godsdiensten. Maar dit kan pas gebeuren door de vervreemding die inherent is aan het sociaal-economische systeem te bestrijden, d.i. via een zijweggetje. Gelieve mij dus nu niet af te schilderen als een verdediger van de islam.)
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden