Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers
Als ik dit zowat lees, denk ik dat je een vrij sociaal mens bent, maar niet bij familie en vrienden, zit ik juist?
|
Niet helemaal.
Ik ben een 'lastig' mens, omdat ik wel graag met vrienden optrek, maar ook veel behoefte heb aan ademruimte, en m'n eigen ritme altijd verkies boven dat van een ander (ik denk niet dat ik daarin zo uitzonderlijk ben).
Wat al vaak voor 'moeilijkheden' zorgde, is het feit dat ik een echte ochtendmens ben, en daardoor soms echt onuitstaanbaar ben, vooral voor die mensen die véél tijd nodig hebben om wakker te worden.
Ik hoop ooit een lief te vinden dat in elk geval daarin toch een beetje met mij 'méékan'. Ik hou namelijk wel van bijvoorbeeld een hele zondagvoormiddag in bed blijven, om te knuffelen en te vrijen en ...
maar doe zoiets maar eens met een knorpot die pas tegen een uur of twaalf 'klaar' is voor iets simpels als het openen van een oog!
Tegen twaalf uur 's middags ben ik gewoonlijk alweer aan een siësta toe!
Ik heb vaak ook echt behoefte aan 'eenzaamheid', gewoon omdat ik moet kunnen bekomen van de omgang met anderen. Wat opvalt, is dat die perioden van eenzaamheid gemakkelijk wéken kunnen duren. Dan leef ik echt helemaal alléén, in het gezelschap van gitaar en andere instrumenten, CD's, boeken, ...
Al moet ik wel zeggen dat ik sedert mijn inschrijving op forum.politics.be in vlagen ook veel tijd doorbreng in virtueel gezelschap, en daardoor zelfs al mijn vriendenkring uitbreidde met nieuwe gezichten.
Leve internet dus, want er is elk uur van de dag ergens wel iemand klaarwakker