Discussie: Nieuwe webstek NSV!
Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2008, 22:33   #23
HFV
Partijlid

HFV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Dan kruist u de degens met Jan Van den Berghe op dit forum, die al meermaals al vlaamsnationalist ander bekampt heeft als het op die gemeenten aankomt. Moeskroen bijvoorbeeld heeft een heel lange Romaanse traditie, het is toch enkel en alleen bij Vlaanderen geweest omdat de heersers die die lijn trokken zich niet veel aantrokken van de taalsituatie (net zoals Voeren bij Luik was ipv Limburg)
In Moeskroen was er inderdaad een zeker Franstalige "traditie". Daarom doet dit nog geen afbreuk aan het feit dat die gemeente wel degelijk Vlaams was. Er waren en zijn inderdaad veel Franstaligen. Zowel van origine als verfranste Vlamingen, zoals je die ook in Brussel hebt.

Citaat:
Maar wat NSV betreft?
Voor een officieel standpunt zult u iemand moeten aanspreken bij NSV! die momenteel een functie vervult. Maar het zal zeker in de lijn liggen van hetgeen ik zei

Citaat:
Ik zie zelf de verfransing niet graag gebeuren, maar het afschaffen van die faciliteiten zal gewoon nooit doorgaan, dat weten jullie zelf ook!
Het is niet nodig te hopen om te ondernemen, noch te slagen om te volharden.

Nu ik ben er in elk geval niet van overtuigd dat het niet zover zal komen, er zal vast en zeker nog tijd overgaan, maar ik ben er zeker van dat we ons doel bereiken.

Citaat:
Neen, en er staat ook nergens dat ze dat wel zijn.
Het is een politieke beginselverklaring. Geen uitputtende lijst waarin alles staat beschreven wat kan en niet kan. Dat zijn onze beginselen waaraan we ondoorbreekbaar vasthouden en niet van afwijken.

Citaat:
Bij deze herhaal ik de vraag : zijn homoseksuelen welkom bij jullie vereniging? En zijn er op dit moment homoseksuelen bij?
De vraag of iemand al dan niet homoseksueel is wordt eerlijk gezegd niet gesteld aan toekomstige leden.

Citaat:
Met welke grenzen?
Ik weet niet zeker of daar echt een eensgezind standpunt over bestaat. Ik kan je mijn idee daarover geven, maar of dat de positie is van NSV! kan ik niet zeggen.

Citaat:
Maar waarom staat dit dan niet op de site?
Er zijn reeds vele teksten over deze zaken verschenen in talloze publicaties van NSV!. Evenals er al vele vorminsgavonden over deze onderwerpen zijn doorgegaan.
Dat staat inderdaad niet op de webstek, maar we stellen toch wel duidelijk dat we volksnationalisten zijn, dan lijkt het mij in elk geval aannemelijk hoe we tegenover die zaken staan, maar indien u dat niet zeker bent kunt u ons altijd contacteren natuurlijk.
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline   Met citaat antwoorden