Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2008, 13:12   #86
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik heb daar niets van gehoord noch gelezen. Heb je een link van een representatief Brussels medium?
Het zat zelfs in het VRT-journaal. Link is moeilijk te vinden door de wijziging van hun website. En ik las het ook in de krant (De Morgen of De Standaard, weet niet meer welke...). En ik hoorde het vooral in mijn omgeving van mensen die in Brussel wonen, werken of waren.

Citaat:
In de mate dat het nu gebeurde, heb ik daar alvast niet het minste probleem mee. Zeker niet als je veel minder over gespuis struikelt als je buitenkomt en niet om de haverklap lastiggevallen of geïntimideerd wordt.
Ik wel. Ik vind zelfs dat er in Antwerpen zonder terreuralarm al teveel politie op straat is... of correcter eigenlijk: ik heb problemen met de manier waarop ze aanwezig zijn. Hoe ze voor akkefietjes met 5 combi's met sirenes ter plaatse komen bijvoorbeeld. Of hoe ze zich tegen sommige mensen opstellen. Ik heb daar ooit eens een thread over geopend... Ik ben er echt van overtuigd dat dit het onveiligheidsgevoel aanwakkert ipv wegneemt.

Citaat:
Te verwachten valt dat de politieke druk zal toenemen als de bevolking merkt dat het straatgeweld weer stijgt. Men weet nu dat het wel kan, zonder een al te grote extra inspanning. De argumenten van de minder-politie-aanhangers zullen weer wat minder verf pakken.

Neen, we sparen dat uit op inefficiënte uitgaven om het te besteden aan deze uitgave, die duidelijk zeer efficiënt was.
Nog altijd geen cijfers gezien. Ik zou toch maar wachten op juiste cijfers en een grondige analyse van eventuele oorzaken van die daling, alvorens voorbarig verregaande conclusies te trekken. Ik hoop dat onze politici zo verstandig zijn in ieder geval.
Edina is offline   Met citaat antwoorden