Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
de rand zal verengelsen, niet verfransen. en Brussel die uit zijn voegen barst? waarom dan niet eens beginnen met de 19 te fusioneren?
|
Verengelsen? in Tervuren ja omdat daar de Britse school gevestigd is, net zoals er in Wezembeek veel Duitses wonen omdat daar de duitse school is. Ik weet niet waar jullie dat halen van dat verengelsen. Ik woon zelf in Brussel in één van de zgn. betere gemeenten met heel wat buitenlanders en ik hoor hier verschillende talen spreken maar niet speciaal Engels. Ik ken persoonlijk heel wat eurocraten maar niemand die geen, niet perfekt uiteraard, frans spreekt.
Het fusioneren van de 19 baronieen dat zie ik niet snel gebeuren. Daarvoor is het verschil in rijkdom tss. de gemeenten te groot. de rijke gemeente gaan dit noot aanvaarden. Brussel heeft enerzijds een gewestelijk BNP (BPI) dat het dubbele bdraagt van Vlaanderen en anderzijds de grootste werkeloosheid. M.a.w. in Brussel leven zeer rijke en zeer arme mensen naast elkaar, maar niet met elkaar. Hoe de fusionering zou kunnen bijdragen tot meer ruimte, dat begrijp ik niet goed.