Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2008, 00:04   #25
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ik kan daklozen maar één ding aanraden, en dat is een woning kraken. Niemand kan "gaan werken", als hij in de koude en de vuiligheid moet slapen, en eten wat hij kan vinden, wanneer hij het vind. Als je gaat werken, moet je kunnen uitrusten, je wassen, en voldoende voedsel krijgen, op tijd en stond. En op het OCMW moet je niet rekenen als je op straat staat, dat is enkel voor mensen die reeds een woning hebben.
Dus: arme mensen, word wat agressiever, en breek een leegstaand huis open, zet er een nieuw slot op, en uw naam op de deur. Vervaardig zelf een (vals dus) huur-contract, en toon dat aan de politie, indien die komen bellen. Wees beleefd, en overtuigend . Die moeten dan een rapport maken, en de zaak kan voor de rechtbank komen. Zoiets kan lang duren. Laat de telefoon aansluiten, en trek met de papieren daarvan naar het OCMW. En zoek werk natuurlijk. En eens dat je werk hebt, zoek eventueel een ander huis
Waar het om gaat in feite, is het noodlot te weigeren. Bijt terug, iemand die op straat ligt, heeft weinig te verliezen.

Ik denk dat d�*t nu net het probleem is van velen van die 'gezworen' daklozen, daarmee bedoel ik mensen die geboren zijn om op t straat terecht te komen, niet dezen die ontzettend veel ongeluk hebben gehad.

Jou 'oplossing' is gewoon niet haalbaar voor hen, in die zin dat het vaak tot�*�*l passieve, indolente personen zijn, die niet de minste moed, en kracht of wijsheid hebben om iets te ondernemen. Ze zijn dan zwakkelingen in de ergste zin vh woord, en ze kunnen er zelf niets aan doen, dat is het tragische eraan.