Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
Beste Schoofzak,
Hoeveel bewondering ik ook heb voor je vondst, toch vind ik na enig nadenken Jaani's voorstel beter: zoveel mogelijk Duitstaligen proberen te verkiezen in de senaat. Ik nodig je uit om er eens over na te denken, en de gevolgen van beide keuzes te onderzoeken.
Ik wil hier actief aan meewerken.
Er zijn twee mogelijkheden:
1. Of je zet alles op het tegenhouden van de federale kieskring. In dat geval moet je nu een actie starten waarbij je de politici (vooral de franstalige) diets maakt wat de gevolgen zullen zijn.
2. Of je wil post factum tegen de federale kieskring ageren. Ook in dat geval moeten we ons samenzetten, een strategie vastleggen en een actie starten om zoveel mogelijk promotie aan het idee te geven.
Wachten tot de volgende verkiezingen is geen optie.
|
kijk politici blijven politici, die eventueel extra verkozen Duitstaligen zullen u geen merci komen zeggen,omdat uw actie hun actie niet is.
en van de Duitstaligen in Belgien weet ik dat de meeste politici nog van de meest verstokte Belgicisten zijn
het lijkt mij dus contraproductief om net die groep te versterken.
Brussel uitbreiden of een nationale kieskring moet reeds bij bespreking ervan leiden tot harde Vlaamse actie.
een nationale kieskring of uitbreiding van Brussel zijn een beschadiging van de Vlaamse staatsintegriteit en DUS OORLOGSDADEN Vlaanderen mag en moet zich hier met ALLE MIDDELEN tegen verzetten. dit zou een volkomen legitime verzetsstrijd zijn.
zulke zaken mogen gewoonweg niet gestemd raken ! en alle politici moeten dit merken VOOR de akkoorden en stemmingen.