Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2008, 10:17   #201
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het is louter een geloofsartikel, mijn beste, enkel en alleen van toepassing voor die specifieke gelovigen die die specifieke religie aanhangen. Waarheid komt er niet eens aan te pas.Johannes of Jezus of wie dan ook mogen dat best beweren. Of het daadwerkelijk zo is, is uiteraard een ander paar mouwen.

Altijd weer heel verfrissend te horen dat iemand die niet blindelings één of ander bijbelcitaat uit het NT volgt maar meteen wordt bestempelt als een leugenaar.
"geloofsartikel" Is het niet een beetje als met het "bestaan" van God.
God is ZO anders dat er in het hele heelal of de waarneembare schepping (hoe groot die ook is) geen enkel standpunt is van waaruit "je" Hem kan "bezien".
Als alles wat bestaat dat is wat kan waargenomen worden of gemeten dan "bestaat" god niet.

Ik ben al lang sinds de jaren 70 voorbij aan de discussie of Jezus echt bestaan heeft. Wat voor baat heeft men te proberen aan te tonen van niet?
en om 40 jaar terug te keren, ik heb beter te doen in de rest van mijn leven.
Getuigen van de levende Jezus die is opgestaan.
De historische Jezus is gestorven en begraven en is weg van hier. (hemelvaart?)
Zo kan ik ook beweren dat de zon niet bestaat, want die bestaat uit atomen en atomen bestaan uit oneindig kleine deeltjes omringd door een bijna volledige leegte of niets. En toch ben ik zeker dat de zon bestaat.
Zo ook met God, Zijn zoon Jezus en zijn Geest
werkzaam in de goede mensen.
.
.
.
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden