Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue
In de rest van West-Europa volstaat het voor de meeste jongeren om EN te leren.
In Duitsland, Frankrijk, Nederland, Spanje, Italië zal de 1ste vreemde taal allicht EN zijn en de andere talen zullen op een verre afstand volgen.
|
Familie van mij woont in die landen en ik kan je verzekeren dat Engels niet als eerste staat op de lijst van tweede taal keuze, maar het per regio gewoon totaal verschillend is naargelang het dichts bijzijnde buurland en de toeristische waarde van een taal.
Citaat:
|
Enkel in BE moeten we eerst een andere taal leren.
|
Weer fout, want veel van de oude oostblok landen verplichten om eerst als tweede taal Duits te leren, dit omdat Duitsland hun buurland is en omdat Duitsland het grootste land van de EU is.
Even terzijde, buiten Duitsland is er geen enkel ander land dat die taal gebruikt.
Citaat:
|
De VL kunnen zich nog troosten met de gedachte dat ze een grotere taal leren en dat ze die taal allicht ooit wel nodig zullen hebben op reis.
|
Jongen, je hebt het hier over Vlamingen, zij gebruiken gewoon de talen van de mensen uit het gebied waar ze op reis zijn en dringen die mensen geen andere taal op.
Citaat:
De WL leren dan nog een kleinere taal die negens elders ter wereld als 2de taal wordt geleerd.
Een beetje begrip voor deze unieke situatie aub.
|
Weer fout. Als wereldreiziger weet ik dat er verschillende landen zijn waar men Nederlands als tweede taal aanleert en dit zijn dan landen waar de keuze van de tweede taal vrij is.
In sommige landen bestaan er zelfs wachtlijsten om de cursussen Nederlands te kunnen gaan volgen.
Citaat:
Voor de rest is het geen probleem dat er 2 of 3 vreemde talen moeten geleerd worden.
De vader van Vincent Kompany zei, toen hem gevraagd werd waarom hij zijn zoon in het NL had laten studeren:
Ach, wat is het probleem?; in Congo spreken alle kinderen hun moedertaal, op school Frans en daarnaast nog 1 of 2 inheemse talen.
|
Veel Congolezen spreken zelfs het Nederlands, ze zijn dus duidelijk veel beter en verder ontwikkeld dan de Walen, want zij begrijpen de waarde van de kennis van meerdere talen wel.