Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik ga niet beginnen zoeken naar mijn eigen uitspraken. Ik heb FDF, PS en CDH reeds verschillende keren hier afgezeikt omwille van hun opstelling en strategie. God is mijn getuige.
Enfin ik trap toch alleen maar een open deur in. Het is toch niet logisch (en mijn Franstalige kameraden zijn het met me op dat punt eens) om enerzijds om de 5 minuten het einde van België te voorspellen en zich op te werpen als de "verdedigers van vorst en vaderland" (omdat dat in hun eigen belang is want nog geen 50 jaar geleden hadden ze die geliefde vorst afgeschoten) bij de minste scheet van een Vlaamse politieker (die die scheet laten in hun eigen belang) en daar op te reageren door NON te zeggen in plaats van de dialoog aan te gaan en proberen mensen (in Vlaanderen) te overtuigen van bepaalde standpunten (waar bijvoorbeeld ook de Vlaamse vakbonden en linkerzijde niet voor gewonnen zijn zoals de regionalisering van de venootschapsbelastingen) om op die manier een krachtsverhouding in België op te bouwen aan beide kanten van de taalgrens om die "grote" staatshervorming af te zwakken maar anderzijds doodleuk te eisen om Brussel met minstens 6 gemeenten uit te breiden (waar geen enkele Franstalige Brusselaar laat staan Waal overigens iets aan heeft en waar veel Franstaligen in de rand wellicht ook niet zitten te wachten want dan waren ze wellicht in Brussel gebleven als ze dat zo'n toffe stad vonden en wat de positie van de anti-seperatisten verzwakt.)
Enfin wil ik maar zeggen dat ze ons "werk" in Vlaanderen eerder compliceren dan makkelijker maken maar dat lijkt hen niet echt te interesseren (wegens gebrek aan kiesvee). Maar goed het is niet dat ik ooit veel illusies heb gehad in traditionele politiekers ongeacht de taal die ze spreken of het land waar ze actief zijn. 
|
Ik zal ook geen moeite doen om je eerdere uitspraken op te zoeken. Deze bewaren volstaat.