Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2008, 13:54   #67
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdragrechterlijk betekent ratificatie door het parlement (na een bindend referendum).
waar staat verdragrechterlijk zo gedefinieerd?

Citaat:
Ik ga altijd uit van een democratisch proces. Maar wat wil JIJ eigenlijk? Géén overheid? Want hoe je't ook bekijkt: je zal altijd met administratie en bureaucratie te maken krijgen. En die zal altijd de realiteit aan haar wensen willen aanpassen.
ik ben geen libertariër zou je al moet weten. Er zal altijd een overheid zijn, maar daar moet democratische controle over blijven.

Citaat:
Dus: géén samenwerking en géén gemeenschappelijke wetgeving? Is dat niet wat simpel? En antwoord eens niet met een simpel 'nee' hé.
ik ben uiteraard voor samenwerking, voor een confederatie van de naties, maar dat is iets anders dan zeventig procent van de wetgeving door de eurocratie laten maken. Mijn redenering blijft dat het geen zin heeft om Vlaanderen onafhankelijk te maken als zeventig procent van de wetgeving op Europees niveau wordt bepaald. ALs jij de macht van de eurocratie niet in vraag wil stellen moet je niet zo hypocriet zijn jezelf Vlaamsgezind te noemen.

Citaat:
Landbouwer, weet ik wel. Maar er zijn méér bewegingen actief op het platteland dan Bové alleen: De Villiers, CPNT, ..... Bové is wel de meest gemediatiseerde.
Bové is niettemin een linkse antiglobalist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Europa is zinnig om problemen waarmee de inwoners van het continent Europa geconfronteerd worden gemeenschappelijk aan te pakken. Dus: het niveau is zinnig. Over hoeveel macht je het geeft, dat is dan weer een andere discussie.
neen, dat is geen andere discussie. Het heeft namelijk helemaal geen zin om België op te blazen en een Vlaamse staat in het leven te roepen als de macht voor meer dan de helft op Europees niveau ligt.
En deze draad ging over de Vlaamse beweging, dus is het probleem van de macht van de EU over Vlaanderen fundamenteel. Het gaat zelfs om de bestaansreden van de Vlaamse Beweging. Als er niet wordt geraakt aan de eurocratie heeft de Vlaamse Beweging simpelweg geen bestaansreden want de Vlaamse onafhankelijkheid zal geen enkel verschil maken.

Citaat:
En hoe ziet dat Europa der volkeren er uit? Als je uitgaat van het principe dat ieder volk, gedefinieerd door taal, cultuur, zeden, normen, geschiedenis, gemeenschappelijkheid van grondgebied en afkomst, recht heeft op onafhankelijkheid en zelfontwikkeling, dan hoef ik toch niet meer te zeggen? Separatisme is een elementair volkenrecht. Het al dan niet gebruik definieert het verschil tussen een volk en een natie.
Wat ben je dan met dat europa van de volkeren als alles op europees niveau wordt beslist?