Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2004, 18:09   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
* Adam en Eva kregen zonen en dochters (Kain, Abel, Seth, Lamech, ...)
* De religie is een wezenlijk onderdeel der cultuur. Ik ben een gematigd voorstander van het christendom, maar kerk en staat behoren gescheiden te zijn. Er dient een politieke en geen godsdienstige moraal gehanteerd te worden. Politique d'abord schreef Maurras.
* De Germaanse mythologie moet het Christendom van binnenuit verdringen.

Printer-Friendly Page Bookmark this Page

See this passage in AlbanianEnglishFrançaisDeutschItalianoLatinNorsk
PortuguesEspañolSvenskaTagalogArabicNederlandsPla utdietschDanish
SlovakPolishRussianRomanianCzechHungarianIcelandic KoreanBulgarian

Search words "lamech" 11 results. |
Genesis 4:18
To Enoch was born Irad, and Irad was the father of Mehujael, and Mehujael was the father of Methushael, and Methushael was the father of Lamech.
(Whole Chapter: Genesis 4 In context: Genesis 4:17-19)

Genesis 4:19
Lamech married two women, one named Adah and the other Zillah.
(Whole Chapter: Genesis 4 In context: Genesis 4:18-20)
dus was Lamech ook een manneke... en in elk geval al enkele generaties verder Wie waren de grootouders van Adah en van Zilah?? Was dat seriële polygamie, of leefden die net drietjes? prangende vragen
In de Talmud wordt er gesproken over een Lilith, maar die wordt nauwelijks in de bijbel vermeld.. was dan een zuster van Eva?Had die kinderen?

Genesis 4:23
Lamech said to his wives, "Adah and Zillah, listen to me; wives of Lamech, hear my words. I have killed [ 4:23 Or [ I will kill ] ] a man for wounding me, a young man for injuring me.
(Whole Chapter: Genesis 4 In context: Genesis 4:22-24)
zo te horen spreekt Lamech tot beide vrouwen en was dat dus geen seriële ploigamie Vreemde toestanden ...: Wanneer worden incest en poligamie dan een "zonde"
filosoof is offline   Met citaat antwoorden