12 januari 2008, 14:59
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Zo onbegrijpelijk is dat niet... Valkeniers heeft een betrekkelijk groot netwerk in de haven, heeft bij mijn weten geen foute zaken op z'n palmares staan (geen vechtpartijen etc.), is iemand waar iedereen mee kan praten en kan een nieuw begin voor de partij betekenen.
|
Een heilige dus?
Citaat:
de Nationalistische Studentenvereniging (NSV), mag al eens wat radicaler uit de hoek komen. Bruno Valkeniers stelde in februari 2007 nog over zijn studententijd: “Ik schaam me niet voor dat occasionele straatgeweld” van NSV. Er is effectief regelmatig geweld uit NSV-hoek, maar ook wat radicalere standpunten.
klik BRON
|
Citaat:
Dat het geweld niet enkel tot het verleden van de club behoort, bewees het NSV dit academiejaar: tijdens Studay 2006 belaagden enkele NSV-studenten de Antwerpse LSP-lijsttrekker Nikei De Pooter. Bruno Valkeniers, mede-oprichter van het NSV, ziet echter geen graten in dit geweld. Enkele weken geleden zei hij in een interview in De Standaard openlijk: “Ach, je bent jong en je wilt wat. Dan zoek je de weg van de radicaliteit. Ik schaam me niet voor dat occasionele straatgeweld.”
klik BRON
|
|
|
|