Discussie: Leugens
Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2008, 20:35   #5
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hoe staan jullie ten opzicht van leugens binnen een vriendschap of een relatie ? Moet een leugentje voor bestewil kunnen, of moet je compleet eerlijk blijven ? Is er ook een verschil tussen een lief of een vriend ivm dit onderwerp ?

Ikzelf ben een hardliner, ik blijf eerlijk tot het bot. Vooral ten opzichte van mezelf, omdat ik een verleden heb waarin ik van dichtbij heb mogen zien wat leugens teweeg brengen. Het nadeel is dat je soms door puur de waarheid te zeggen, mensen kan kwijtraken. Wat ik me afvraag is dat je dat door een leugen enkel uitstelt of niet....?
Ik zal nooit pure leugens afkomen, hoogstens informatie achterhouden, 'ik weet het niet', 'misschien', 'wie weet'...

Maar ik ga ook nooit meer alles vertellen aan mn lief (wanneer ik er terug één heb tenminste), omdat ik daar al erg nare gevolgen heb moeten van dragen. Bepaalde zaken hou ik gewoon voor mezelf, heb ik later beslist. Gewoon omdat sommige zaken beter niet geweten zijn. Wat niet weet, niet deert, is mn lijfspreuk geworden.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 12 januari 2008 om 20:36.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden