Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2008, 21:18   #8
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Op school leer je........
- dat je je mond moet houden.
- dat je moet stilzitten.
- dat er heel veel regels zijn en dat je daarin geen inspraak krijgt.
Aha, civilisatie!

Citaat:
- die zaken, zogenaamde 'leerstof', die door de regerende elite in onze linkerhersenhelft geplaatst worden met behulp van eindtermen en leerplannen. Sommigen gebruiken de term 'brainwashen'.
De elite streeft altijd een zekere orde na voor de samenleving, dat klopt. Mensen houden er wel van om over die orde te zeuren en tegen de steunberen ervan aan te schoppen, maar als de chaos losbreekt roepen ze om hun moeder of stemmen ze op autoritaire partijen. Toch maar goed dat er zo'n elite is, denk ik dan.

Overigens is de situatie lang niet zo totalitair in scholen als je het hier voorstelt. Vroeger was er geen sprake van dat leerlingen over allerlei wissewasjes hun mening mochten ventileren, gezanten mochten uitsturen om medebeslissingsbevoegdheden te vervullen, etc. Het is misschien nog niet het überkritische denken dat sommigen als ideaal vooropstellen, maar ik ben vrij optimistisch. Ten andere zijn scholen geen "totale instellingen" waar kinderen 24/24 en 7/7 doorbrengen.

Citaat:
- dat het reproduceren van deze zogenaamde 'leerstof' uit je linkerhersenhelft op een examen zorgt voor succes in je verdere leven.
Dat kan inderdaad beter, zeker in de laatste jaren van het S.O.

Citaat:
Kortom, je leert op school hoe je je later moet gedragen als een goede industriële werkkracht, net daarom creëerde de regerende elite de huidige vorm van openbare en dwangmatige scholing om dat dan wereldwijd te gaan verspreiden.
Ik heb netjes mijn diploma S.O. gehaald en ik kan bezwaarlijk een goede industriële werkkracht worden genoemd. En laat ons eerlijk zijn: een samenleving die alleen maar uit rebellen bestaat is dodelijk vermoeiend. Ik krijg er, naarmate ik ouder word, almaar meer het land aan.

Citaat:
Voor mij klinkt dit als het opzettelijk dom houden van de mensheid
Dit is een zware mentale verminking, met dank aan onze overheid.
Je eigen beperkingen niet afschuiven op de overheid, a.u.b. Dat komt zo kinderachtig over.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden