Discussie: Ocmw
Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2004, 20:59   #1
memory60
Vreemdeling

Standaard

Hallo iedereen,ik had graag geweten of men het normaal vind nu ik op pensioen kan gaan op 60 (heb 40jaar gewerkt!) 2jaar werkloos ben en een vrouw ten laste heb,moet ik nu ongeveer 135 euro gaan betalen per maand aan het OCMW dit om bij te dragen aan de onkosten van het verblijf in het home voor mijn schoonmoeder die daar al 2jaar vertoefd. Gedurende die 2jaar moest ik niets betalen omdat ik werkloos was.Nu kan ik gaan genieten (als je dat zo kunt noemen)van mijn zuur verdiende centen.Om bij te dragen voor mijn schoenmoeder geef ik graag maar voordien ging dat ook terwijl ik werkloos was of nog ben.Heb van de week nog een bezoek gebracht aan het home en wat zag ik daar een prachtig nieuw bureel moet ontzettend veel geld kosten!!!Nu moet je weten dat we al met zijn allen al 25euro betalen voor de zogenaamde zorgenkas ook een uitvindsel van het OCMW want waar is dat voor nodig om al een tussenkomst op het huurgeld van iedere home patient te drukken.Terwijl ik werkloos ben moet ik dat ook betalen voor mijn vrouw die geen inkomsten heeft dus in mij geval 50euro.Sorry voor mijn lange uiteenzetting maar dit moest ik even uitspuwen
memory60 is offline   Met citaat antwoorden