Discussie: Groot politicus?
Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2004, 21:07   #10
Bart De Wever
Burger

Standaard

[quote="Niels!"]Beste Bart,

Mijn leuze is

[size=6]Elke politicus heeft een uitgesproken mening, maar het zijn enkel de "Grote" politici die die mening ook durven herzien"[/size]

Dit postte ik enkele dagen geleden hier in een thread:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Beste Bart,

Uw antwoord was:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Sorry, maar ik denk dat het juist heel eerlijk is om aan de kiezer op voorhand te zeggen wie bij voorkeur je partners zijn om een regering te vormen. Dan heeft de kiezer ook zijn zeg over de volgende regering. Nu regeert de particratie. Dat gaat zover dat Vlaanderen dezelfde coalitie moet aannemen als België, een coalitie die in Wallonië is gesmeed maar in Vlaanderen totaal onlogisch is (dat ziet vandaag zelfs een blinde). België is geen democratie, het land zou geen democratie kunnen verdragen (dixit ook prof. Dewachter).

En ja, we zijn klein, da's juist, maar da's geen argument. In Duitsland haalde de FDP maar net 5%, maar ze heeft wel vele jaren het spel bepaald.

Blijf je er nu nog steeds achter staan dat de N-VA zonodig moest beginnen schieten op de SP.a? Dat de N-VA die SP.a de les moest lezen en op die manier eisen ging stellen aan een coalitie. Of durf je meningen herzien en stellen dat dit een fout was?

trouwens, relativeren: het is "maar" een poll, de afrekening gebeurt aan de meet op 13 juni

Niels!

Het moet zijn dat zo'n forum verslavend is, want zelfs tijdens de pauzes van slopende vergaderingen, kom ik nog antwoorden.

Zo'n peiling doet je over veel dingen nadenken, maar echt niet over mijn mening over de SP.A en de mogelijke coalities. Ik zou niet weten waarom.
Bart De Wever is offline