Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza
Er zijn inderdaad organismen die kunnen leven onder de meest barre omstandigheden. Omstandigheden die voor de mens een vrijwel onmiddellijke dood betekenen.
Ik heb echter geen weet dat dergelijke organismen 1° over intelligentie beschikken, 2° dat ze ruimteschepen kunnen bouwen en 3° - het meest belangrijke! - dat ze in staat zijn om de onmetelijke afstanden in het heelal te overbruggen.
|
Als we met zekerheid uw 3 punten wisten dan was deze discussie overbodig nu.
maar het is niet omdat we nog geen intelligent leven hebben gezien op onze planeet onder onmenselijke omstandigheden dat dit daarom niet mogelijk is.nogmaals het is middeleeuws en arrogant om te blijven denken dat intelligent leven enkel kan ontstaan in mensvriendelijke omstandigheden.En ander intelligent leven moet dus niet persé aan dezelfde limieten als de mens zijn gebonden om het heelal te doorkruisen.
Citaat:
Natuurwetten zijn overal van toepassing, mijn beste. Zwaartekracht blijft zwaartekracht, in dit stelsel of het volgende. Enkel de kracht ervan verschilt.
|
we weten heel wat natuurwetten maar zijn we nu alwetend? neen, wie zegt dat er niet nog nieuwe en andere wetten in het heelal bestaan die tegenstrijdig zijn met onze natuurwetten?
We leren nu nog steeds meer bij over de kleinste zaken in ons leven/heelal en sommige zaken gedragen zich niet altijd volgens onze natuurwetten wat er op kan duiden dat er nog meer wetten bestaan die andere kunnen opheffen.
Citaat:
Een intelligente materieloze energievorm? "The forbidden Planet" is ook mijn van mijn favoriete sci-fi films...
|
|
u doet alsof u alles weet maar feitelijk weet u niks want anders zou u niet steeds terug grijpen op domme opmerkingen en verwijzingen naar sf films.